lördag 17 januari 2015

Fantastiskt 2014 !


Här kommer en försenad redovisning av min avkastning från 2014 och jag måste säga att det har varit över mina förväntningar. Avkastning blev hela 49,80 % ! Mycket tack vare den starka dollarn då jag ligger över 90 % i amerikanska aktier. Frågan är om någon aktiebloggare slog mig eller om jag är bäst? hehe.




Någonting som gjort 2014 värdefullt är att jag har lärt mig investera mycket bättre genom att fått bättre tålamod och inte köpa direkt när en aktie är köpvärd, utan även köpa när aktien börjar att träffa botten. Köp aldrig fallande knivar brukar man ju säga och det stämmer väldigt bra oftast.

Även att jag har fått upp ögonen för försäkringsbolag som har extremt super bra förmåga att tjäna pengar..vilket ofta speglar sig i stigande aktiepris. Många är även lågt värderade vilket gör att de går att köpa billigt. Exempelvis ligger AmTrust på PE-10 å likaså Travelers som kommer fortsätta tjäna pengar för att alla behöver försäkra sina hus å bilar etc. 

Det ända tråkiga med den stigande dollarn är att det bli dyrare för mig att göra nya investeringar i amerikanska aktier...men som sagt jag kan inte förutspå valutornas uppgångar eller nergångar så jag lägger mindre tid å kraft på de å ägnar mig åt det jag kan...aktier! köp köp köp

Har tyvärr sålt aktierna i walmart och coca-cola då jag behövde ta ut lite cash till en liten resa. Saknar aktierna redan då det var roligt att säga att man var delägare i coca-cola hehe...

Trevlig helg alla //  Masken






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar