måndag 3 januari 2011

Uppdatering

Tänkte uppdatera lite va ett tag sedan! Sålde NCC på lite vinst och även guld invest på liten förlust. Sålde även 360 Holding som va en dålig affär helt enkelt :)

Köpt:KappAhl, Sagax, Öresund, Tieto, Axfood och Swedish match

Så här ser min utdelning ut månadsvis:

Januari:
Sagax pref

Mars:
Axfood
Tieto
SSAB

April:
Öresund
Sagax pref
Done
Bure
Swedish match

Maj:
Kungsleden
Electra Gruppen

Oktober:
Sagax pref

December:
KappAhl

Underbevakning: som blir något av nästa inköp vill ju gärna få utdelning varje månad.
Latour
HM
AstraZeneca
Skåne-Möllan
Svolder
Traction

4 kommentarer:

  1. Tja, ja har kollat lite snabbt, tycker att Svolder repat sig för fort kursmässigt efter utdelningen i november vilket gör mig tveksam till att det är köpläge i den just nu. Skulle nog inte gå in i aktien när den ligger över 70kr iaf, skulle avvakta och invänta rekyl eller längre avmattning i kursuppgången innan köp.
    Latour iii svindyr i mina ögon, ingen potentiell raket heller, typ alltid snigelfart men behöver du kompletera med stabila bolag kan det ju va en lämplig kandidat. Ingen jag skulle våga gå in i på dom här nivåerna.
    HM:s kurs verkar hamnat i en negativ trend i mina ögon (kolla TA på Di för säkerhets skull) trots att bolaget tjänar pengar som en gris, varför ett fint köpläge skulle kunna uppenbara sig i aktien framöver! Tror dock på lite is i magen vad det gäller att trycka på köpknappen. Själv skulle jag avvakta för att se om kursen kan tappa kanske 10-15kr till på 1-2 månaders sikt.
    De andra bolagen har jag ingen åsikt om ännu.

    SvaraRadera
  2. aa svolder känns för dyr under 50 slulle jag vilja köpa. hm köper jag nog snart eller så blir det astra som är i köp läge nu. latour kan jag ju köpa den går ju bara upp upp?:P men nästa köp blir som sagt astra den har utdelning i februari tror ja så kompleterar mina utdelingar bra :)

    SvaraRadera
  3. svolder under 50, du e ju en go drömmare alltså!

    SvaraRadera
  4. Många fina bolag i den listan. Man får hoppas på en dipp så kurserna sjunker något. :)

    SvaraRadera